Call Of Duty: Black Ops III Review

Co-op, multiplayer & zombies in één pakket!

Het heeft 3 jaar geduurd maar dat was het wachten zeker waard. Na 60 uur flink door knallen kunnen we jullie dan eindelijk ons eind oordeel geven. Zoals we gewend zijn van Treyarch bevat ook Black Ops 3 het eerste deel uit de serie op de Xbox One en Playstation 4 de drie elementen. Campaign, Multiplayer en zombies, maar dit is niet alles. De campaign kan nu in 4 speler Co-Op worden gespeeld en er is een nieuwe modi bij gekomen genaamd Nightmare.

Vier spelers Co-op Singleplayer Campaign

Nieuw in de Call of Duty serie is de vier speler Co-Op mode. Nu kan je met je vrienden door de campaign heen en wel op de nieuwste en moeilijkste moeilijkheidsgraad genaamd realistic. We hoorde het Jason Blundell van Treyarch al voor de release van de game zeggen. Als je één keer geraakt word ben je dood. Deze mode zit er dan ook puur in om met vier spelers te trotseren. Natuurlijk help het nieuwe level systeem wat nu ook in de campaign zit een hoop.

Dit level systeem gaat gepaard met customizable loadouts, wapens en abilities. Van puren kracht tot slimme foefjes, zo kan je op max level (20) alle krachten tot je nemen en zo zonder uit cover te komen 3 robots kapot maken of zelfs overnemen. Slim vechten is dan op realistic ook de sleutel tot succes, in deze rollercoaster vol actie.

Multiplayer weer flink schelden

Je leest het goed! De mensen met slecht internet zijn weer in het voordeel. Dat de Multiplayer onspeelbaar is wil ik nog niet zeggen, maar het word je niet makkelijk gemaakt. Wat wel erg goed gedaan is en genoemd mag worden zijn de layouts van de maps. Het gebruik van de controlled thrust jumps, slides en mantling abilities zorgen niet voor teveel moeilijkheden.

De heren van Treyach hebben dan ook goed gekeken naar wat er niet goed was aan de vorige game in de serie. Daarnaast is een leuke nieuwe toevoeging aan de traditionele multiplayer het Specialist systeem. Personages waar uit je kan kiezen met alle hun eigen krachten. Zie het een beetje als de special uit Destiny.

Zombies mode, hogen rondes en Easter Egg hunting!

Een Call of Duty gemaakt door Treyarch kan natuurlijk niet zonder de Zombies mode! Na het geweldige einde van Black ops II drie jaar geleden lieten de heren van Treyarch ons sprakeloos achter. En zo ook ditmaal weer met het einde van de Easter Egg in Shadows of Evil. Waar we aan het begin van de week nog zijden dat dit niets te maken heeft met de verhaallijn van Samantha, DR. Maxis en DR. Richtofen weten we nu na het ontrafelen van de Easter Egg wel beter.

Shadows of Evil linkt namelijk alle maps aan elkaar. Waarom en wanneer maps in het verhaal plaats vonden is nu een stuk makkelijker te bepalen zeg maar. Dat gezegd hebbende is er natuurlijk nog de map layout, en niet zo kleinen map ook. Misschien wel de grootste in de zombie geschiedenis met zijn plus en minpunten. Zombies trainen is niet meer zo makkelijk dit door de verschillende punten waar zombies de map binnenkomen en dankzij de smalle steegjes die deze map kent. En of dat nog niet genoeg is spannen er ook nog Marqua een driekoppig beest.

Call of Duty: Black Ops III laat maar weer is zien wie de meesters zijn van de zombie’s en wel Treyarch. De sublieme campaign die in Black Ops III voor het eerst in Co-Op te spelen is maakt het pakketje nog meer compleet en dan is er nog een multiplayer die helaas geteisterd word door lag compensation. Ondanks deze kleinen irritatie blijft dit in onze ogen de beste Call of Duty tot nu toe.

• Zeer sterke campain
  • Co-Op campain
  • Nieuwe zombie campain mode