Conan Exiles Review

Ik steek maar gelijk van wal, MMO games zijn niet mij genre. Echter moet ik toch toegeven dat Conan Exiles dit voor mij heeft doen veranderen. Een groten open wereld waarin gebouwd kan worden alla Minecraft, maar dan in een wat volwassen jasje. In deze game begin je als simpele slaaf die door Conan van het kruis word bevrijd. Vanad hier ga je opzoek naar mede gevangenen die ook op de server spelen.

De gameplay van beginner tot echte barbaar

Je begint heel simpel en craft al snel wat basis benodigdheden om te overleven. In het begin woord het veel opletten geblazen want de vijanden die in het begin gebied zitten zijn best wel pittig te noemen. Vooral als de game die op dit moment nog in Early-acces draaid begint te stotteren op onze gaming pc, met toch wel genoeg geheugen en vermogen om deze game te moeten kunnen draaien. Dit is helaas een euvel wat veel early-access games met zich mee dragen.

De basis behoeften die je moet hebben zijn vrij simpel armor zodat je meer klappen kan hebben water en voedsel in de buurt, een dak boven je hooft zodat je kan schuilen en een bed. Zodra je dit hebt ga je simpel weg uitbreiden en de tech tree af. Nu we het simpele hebben gehad snel over naar het wat geavanceerde gedeelte.

Het samenleven met de andere op de server, hier vallen de NPC’s onder, de beesten die je vlees geven en natuurlijk je medespelers die ook op de server spelen. Zijn ze vriendelijk of rammen ze je bij binnenkomst op de server al gelijk in tienen? Dit is iets wat je natuurlijk zult moeten ondervinden.

Een mooie grote wereld met veel te doen en zijn geluiden

Laten we hier gewoon glashard over zijn het ziet er echt super uit. Bomen vallen echt om, stenen brokkelen af. Het bloed spat over je scherm en het is heel divers met de omgevingen. Niet zoals in andere games waar het vervolgens of weg is of in een blok veranderd op magische wijzen.
De overige zaken zoals het geluid zijn niets op aan te merken de voetstappen zijn goed te horen, je weet dus echt waar wat vandaan komt. Je hoort bomen echt omvallen en hier mogen we dan ook niet over klagen. Hier en daar horen we wat oerkreten dit is ook leuk gedaan. Ja, oke de gesproken tekst is wat karig, maar laten we eerlijk zijn het gaat hier om een early-access game.

Conan Exiles is gewoon een zeer vermakelijk spel wat lekker weg speeld. Het onderscheid zich van velen andere games in het genre en doet gewoon veel goed wat andere games niet doen. Hopelijk gaat Funcom hier nog lang mee door en zal het allemaal wat vloeiender gaan verlopen, want waneer ze dat doen zal de game wat completer aanvoelen dan dat het nu doet.

• Grote open wereld
  • Geluiden zeer realistiesch
  • Gameplay is gewoon verslavend