Ratchet and Clank Review

Het is alweer een poosje geleden dat ik Ratchet and Clank voor het laatst heb gespeeld en ik keek dus ook erg uit naar deze game voor de Playstation 4, eigenlijk deed ik dat al vanaf dat de game was aangekondigd. En dan nu was het eindelijk zover dat ik hem eindelijk kon gaan spelen en dat hebben wij hier op de redactie van Game On dus ook uitgebreid gedaan.

Het verhaal

De game is gebaseerd op elementen uit het origineel dat verscheen op de Playstation 2 in 2002 en hoewel het origineel een tijd geleden is gaan we in deze game toch wel wat dieper in op de verhalen van de personages in de game. Voor wie nog niet bekend is met Ratchet and Clank is dit een prima game om eens kennis te makken met deze 2 toffe personages de een een pluizig lombax en de laatste overlevende van zijn ras de andere een robot die hoofdzakelijk op de rug van Ratchet mee rijst en daardoor zorgt dat Ratchet wat meer gadget heeft om bijvoorbeeld te vliegen met een jetpack. Je bezoek verschillende planeten die zo elk weer een eigen flora en fauna hebben en ook elk hun eigen problemen die jij dan weer op moet lossen, maar de meeste problemen worden toch wel veroorzaakt door de velen schurken in het spel. Je krijg gaande weg de beschikking over verschillende wapens en gadgets om af te kunnen rekenen met al deze vijanden, deze kan je dan weer upgraden om nog meer schade toe te brengen of meer munitie mee te nemen. Kortom Ratchet and Clank is een leuke game die jong en oud kan boeien en voor de fans van dit duo zeker een must have.

De gameplay van deze game is prima te doen al hoewel je op sommige momenten de besturing misschien een beetje anders zou willen hebben. Geen paniek want ook dat is prima te regelen via het menu. Verder valt de game op door het grafisch gedeelte dit ziet er echt prima uit en al hoewel je heel veel plekken bezoekt in de game val je grafisch echt van de ene in de andere verrassing. De verschillende werelden zitten echt goed en mooi in elkaar in deze game. Tel daarbij op dat ook het geluid nog eens goed is en je snapt hoe wij tot de huidige score zijn gekomen voor dit spel.

Wat ook opvalt in dit spel is de humor in het spel die is natuurlijk heel vaak heel droog maar o zo grappig van tijd tot tijd. De verschillende wapens die je kan kopen dragen ook vaak hele grappige namen en meestal verraad de naam van het wapen al wat het doet erg leuk gedaan.

Dit is een game die als je fan bent van platform shooter gespeeld moet hebben en als je dan ook nog eens fan bent van Ratchet and Clank mag je deze helemaal niet missen.

• Grafisch mooi
  • Geluid