Sherlock Holmes: The Devil’s Daughter Review

Sherlock Holmes is een fictieve detective uit de verhalen van 19de-eeuwse schrijver Sir Arthur Conan Doyle. Ondertussen kent iedereen deze bekende detective wel. Sherlock Holmes: The Devil’s Daughter is ondertussen al het achtste deel uit deze game serie en zou ons volgens de makers. Een avontuur vol onderzoek, actie en denk werk moeten brengen. Of dit zo is maken wij natuurlijk uit en dat laten we jullie weten in de Sherlock Holmes: The Devil’s Daughter review.

Te werk gaan als een echte detective

Net als in het voorgaan de deel wat ook door Frogwares is ontwikkelt. Beginnen we in het huis waar sherlock en Watson wonen. Al snel staat de eerste cliënt met een interessante zaak aan de deur. Voor die gene die Sherlock Holmes: Crimes and Punishments hebben gespeeld zal dit bekend in de oren klinken. De basis van de gehele game is het zelfde gebleven. Denk hierbij aan het onderzoeken van de sporen die je vind tot er met het linken van de sporen. Kunnen we hier over klagen? Wij vinden van niet de manier van onderzoek doen was in het voorgaande deel al perfect. Het gevoel dat je als echte detective te werk gaat zat er al goed in. Zo ook in Sherlock Holmes: The Devil’s Daughter, alleen dan met andere zaken die wij als de heer Holmes mochten oplossen.

sherlock-holmes-the-devils-daughter

Al snel maken we kennis met de nieuwe buurvrouw van het detective duo. Alice is een jonge vrouw die al snel kennis maakt met de dochter van Holmes, die terug keert van het internaat. Wie is deze vrouw en waarom is ze daar komen wonen? Voor een antwoord op deze vragen zul je de game moeten gaan spelen, al is dat soms nog al lastig.

Vreemde bugs en cases opnieuw starten

Ondanks dat de basis van voorgaande games is gepakt en is verbeterd, zijn er toch nog bepaalde irritaties. Soms weet de game niet wat er gaande is. Bepaalde aspecten van de cases lopen dan niet zoals ze zouden moeten lopen, laten we maar zeggen. Waardoor we geheel opnieuw moesten beginnen, dit en de laattijden uit het jaar nul maken de game nou niet bepaald goed speelbaar.

Ondanks deze irritaties moeten we toegeven dat het verhaal wel erg goed in elkaar zit. Het acteren is een heel stuk beter als in het voorgaande deel. Waar de ingesproken stemmen eerder nog leken op het voorlezen van een scherm. Is het nu in elk geval een stuk geloofwaardiger en dat is goed. Geloofwaardige stemmen in combinatie met een goed verhaal maakt de game. Altans dit is hoe wij denken over verhaal gebaseerde games.

Sherlock Holmes The Devil’s DaughterHet verhaal en het acteren maken een hoop goed en als je niet in een of andere vage bug terecht komen zijn de puzzels briljant. We hebben soms een half uur zitten kijken naar een puzzel. Soms ook langer, maar dan werd er iets in de puzzel niet ge activeert in de code waardoor we niet verder konden. Items komen samen en moeten soms nader worden onderzocht. Het geheel is geweldig en volgens de achievement list hebben we letterlijk alles gedaan in de game. Dit in ruim 20 uur wat natuurlijk qua tijd, waar voor je geld is. Dit is meer content dan je bij bepaalde shooters krijgt.

De omgevingen zijn echt goed vormgegeven en er is echt over nagedacht. Waar niet over na is gedacht zijn de reacties van de niet speelbare personages. Ieder heeft twee gesproken reacties en dit is nog al weinig, het is alsof de game nog niet geheel klaar was en gewoon uit moest komen.

Sherlock Holmes: The Devil’s Daughter Conclusie

Sherlock Holmes: The Devil’s Daughter is een leuke game met goed verhaal. Echter zijn er aspecten die beter hadden gekund. De tijd die je door brengt op het laat scherm is genoeg om naar de WC te gaan of om koffie te zetten. Diverse bugs verpesten de gameplay en personages die je tegen komt kunnen niet meer dan twee zinnen zeggen. De interviews met personen niet mee gerekend, maar dat mag duidelijk zijn. De game had van ons iets meer ontwikkeltijd mogen krijgen zodat de bugs er niet in hadden gezeten en de personages iets meer indruk hadden ingelaten. Het is in elkgeval beter dan de zevende game, hopelijk zal het negende deel deze irritaties niet hebben.

• Het verhaal is super
  • Puzzels zijn echte hersenkrakers
  • Meer dan 20 uur gameplay