The Legend of Zelda: Breath of The Wild Review

Wij bij Game On hebben er lang over na moeten denken of we deze wel zouden moeten doen ook al omdat Nintendo vind dat er te weinig exposure van ons uit zou gaan en ons op grond daarvan een review kopie weigerde ( erg jammer want wij verheugen ons wel op een dergelijke samenwerking met Nintendo eigenlijk ) maar goed uiteindelijk hebben wij de game dan ook maar zelf gekocht samen met de switch en hebben beide eens aardig aan de tand gevoeld. Hoe wij oordelen over de Switch lees je later op deze site we gaan het nu eerst eens hebben over The Legend of Zelda: Breath of The Wild.

Het verhaal begint op het moment dat Link waker word en een  mysterieuze stem hem verteld om uit te zoeken wat er terecht is gekomen van het in ruïnes geraakte koninkrijk Hyrule. Al snel ontmoet Link een  mysterieuze oude man, die later de geest blijkt te zijn van de wijlen koning van Hyrule. Link leert dat er 100 jaar eerder een groot kwaad beter bekend als Calamity Ganon op was gestaan en het koninkrijk Hyrule ten gronden heeft gericht. Onmogelijk om hem te verslaan werd hij opgesloten in kasteel Hyrule, terwijl de ruïnes door de loop der tijd op werden geslokt door de natuur. Al hoewel men hem niet kon verslaan bleef Calamity Ganon opgesloten zitten in het kasteel en werden zijn krachten alleen maar groter en Link moet hem nu verslaan voordat hij weet te ontsnappen en de wereld kan vernietigen.

The Legend of Zelda: Breath of The Wild is een grote open wereld RPG waar je uren in kan doorbrengen. als je net naar buiten komt van waar jij waker bent geworden krijg je een mooie view van de wereld waarin het hele bovenstaande verhaal zich in af speelt en je kan letterlijk en figuurlijk echt overal naar toe wat je ziet in deze view. De wereld is groot en wij hebben er nu denk ik wel minimaal 100 uur in zitten wij hebben het hoofd verhaal wel uitgespeeld maar zijn nog lang niet klaar er zijn nog genoeg plaatsen te ontdekken en ook moeten wij nog een aanzienlijk deel van de 900 korok seeds zien te vinden die in de game zitten verstopt.

Er is meer dan genoeg in de game aanwezig om je bezig te houden van simpele puzzels tot wat moeilijkere en ook kun je eventueel met rubies gokken. Zo kan jij bijvoorbeeld sneeuwbal bowling spelen en dit kost je 20 rubies als je het goed doet ontvang je er dan wel weer 300 terug dat soort dingen. De game speelt lekker weg dat moet gezegd worden maar in tegensteling tot anderen RPG’s level je hier niet je karakter en kan je hem ook geen naam geven. Met AMIBO’s kan je nog meer toevoegen aan de game zo is er een die het spel moeilijker maakt en zijn er ook een paar die jouw andere outfit’s zouden geven en zelfs een die jouw Epona kan geven. Wat wel heel erg wenen is is het feit dat je wapens heel snel kapot gaan gelukkig is er geen gebrek aan wapens want je kan bijna alles gebruiken van een takje tot bijlen, zwaarden en pijl en bogen.

Kortom The Legend of Zelda: Breath of the Wild is een goeie game die jouw uren lang bezig kan houden. Er is echter een klein dingetje wat wij ondervonden en nou weten wij niet of dit lag aan het feit dat we op TV speelde of niet maar er waren een paar punten waar de frame rate dramatisch slecht werd. Alleen daarom krijgt de game van ons geen 10 helaas Nintendo wij hadden de game graag een 10 gegeven maar dit deed de game de das om.

• Grote wereld
  • Link

• Frame rate drop