Titanfall 2 Review

PC PlayStation 4 Xbox One

Toen de heren achter Call of Duty 4 en MW 2, haar eigen studio begonnen was Titanfall geboren. Een First-Person shooter met  Mech’s, maar zonder een singelplayer mode. De game moest het 100% hebben van de Multiplayer, het gemis van een singeplayer avontuur deed de game niet echt goed, maar verkocht toch genoeg om een deel twee te maken. Nu ruim twee jaar na het eerste deel, hebben we een game bestaande uit twee onderdelen een Singelplayer en een multiplayer. We hadden voor we aan de game begonnen in elk geval hoge verwachtingen. Bleken deze te kloppen of hebben we hier met een totale TitanFail te maken? Je leest het in onze review van Titanfall 2.

Een goed verhaal is het halve werk

Voordat de heren hun eigen studio hadden werkte zij aan de rollercoaster vol actie die de naam COD draagt. Dit zette voor ons de bar qua verhaal en actie momenten erg hoog. Je begint het verhaal als nieuwkomeling en word tijdens je training onderbroken. Om ditmaal het echte werk op te pakken. Met je wapen en zonder extra krachten word je als rookie dus het letterlijk het slachtveld tussen mensen en hun Titan’s in ge stuurt. Zonder ook maar enige ervaring met deze dodende machines.

Het verhaal kent zijn actie momenten, waar je titan op titan moet. Echter zijn er ook genoeg momenten dat je gebruik maakt van de speciale krachten die je pak je geeft. Al rennend en springend van muur tot muur tot er met het rijzen door de tijd. Dit alles word natuurlijk goed verwerkt in het verhaal aan het licht gebracht. Het klopt allemaal en is niet zo van de hak op de tak. Ze hebben er bij respawn goed aangedaan om dit verhaal goed door te denken en dat is te merken ook. Al is een goed verhaal het halve werk, blijft het toch zo dat er altijd nog de gameplay overblijft. En hier komt het stuk waar we toch even door de zuren appel heen moeten bijten.

Begrijp met niet verkeert, de wereld waarin deze game afspeelt en de manier waarop je beweegt zijn echt super op een paar kwalijke punten na. De A.I van de vijanden zijn niet altijd even snugger. Tot dat je bij een van de vele bazen komt. Duik je hier niet snel genoeg op, dan ben je in wezen gewoon de lul. Weet je wel snel genoeg de nodige lading kogels en speciale aanvallen in te rammen, dan ben je er ook snel doorheen. Het moraal hier van is dat je in deze game gewoonweg snel moet handelen doe je dit niet. Dan is het over en mag je het checkpoint gewoon weer inladen. Dit maakt de game vaak veel te gemakkelijk en op andere punten weer zwaar irritant. Daarnaast bevat de game veel screen tearing en kom niet te dicht bij objecten want dan kan je simpelweg pixels tellen. Daarnaast vinden we de campaign met 5 a 6 uurtjes wat aan de korte kant, want daarnaast ook weer een compliment is want het smaakt naar meer. Dus laat die extra content, maar in de zin van DLC naar ons toekomen.

Multiplayer maps, waar is de dynamiek uit Titanfall 1?

Waar we de singelplayer echt super vonden, vinden we de multiplayer iets minder dan die van zijn voorganger. Alles is vrij open en er zijn weinig gebouwen om op te klimmen. Wat er zo goed was aan het eerste deel lijkt in deel 2 toch een stuk minder belangrijker  Waar er in deel 1 de focus lag op de multiplayer, ligt deze in deel twee dus duidelijk op de singelplayer. Hopelijk weten ze met een derde deel de balans tussen beiden te waarborgen en krijgen we een mix tussen beide delen.

Respawn Entertainment heet een goede singelplayer weten neer tezetten, echter is de multiplayer een beetje teleurstellent. begrijp me nietverkeerd, ik heb het aardig naar me zin gehat met me maten online, maar het kan helaas niet op tegen de mp van het eerste deel. dit is een gemisten kans, Tevens zijn er hier en daar wat visuele dingen die niet helemaal goed zijn. Dit is zeer jammer, maar hopelijk doen ze het met deeltje drie een stuk beter.

• Singelplayer is zeer goed
  • De gameplay en de audio zijn on point

• Multiplayer is niet wat het was