Zheros Review

Vorig jaar kregen we toch een partij goedkoop in elkaar gezette games binnen via het Games with Gold programma van Microsoft en vandaag was dat toch wel even anders. Microsoft en Rimlight Studios brengen ons deze maand Zheros een indie titel die ons in een keer wist te grijpen. En dat eigenlijk alleen al na het zien van de intro. Na het zien van de intro? Ja, na het zien van de intro. En dat is iets wat veel games de laatste tijd niet echt meer met ons doen. Laten we eerlijk zijn er komt echt veel uit, heel veel zelfs. Op zowel mijn Xbox One als me Steam account zie ik door de games de games niet meer. En als je mij dan al enthousiast kan krijgen met een intro vind ik dat een achievement waardig. Maar wat is Zheros nu eigenlijk?

ZHEROS_CrazyLab_concept_02

Zheros rammen totdat je er bij neer valt

Zheros word omschreven als een 3D beat`em up, maar is in werkelijkheid toch iets meer. Ja je kan slaan en schoppen en het doet me erg denken aan een aantal old-school classics van de Nintendo en Super Nintendo, maar dan in een nieuw jasje. Nu is dit ook precies het plan van de makers, hun doel is namelijk om games te maken die er leuk en verzorgt uitzien en gespeeld kunnen worden door iedereen en tegelijkertijd de old-school fun bevatten. Nou dat is ze gelukt!

Het verhaal is wel een beetje basic, maar dat maakt de gameplay en de humor meer dan goed. Jij als member van de Zheros Squad zal het heelal moeten beschermen tegen kwaad. Het uiteindelijke doel is het verslaan van Dr. Vendetta en zijn snode plannen om elke planeet te veroveren tegen te houden en dit alleen of met je vrienden in co-op. Helaas is de co-op alleen local en maakt de game dus geen gebruik van online functionaliteiten.

In de levels ben je constant bezig om er op los te rammen en iedere vijand te laten weten dat ze beter niet hadden kunnen komen naar deze planeet. De game bestaat uit twee planeten en staat gerant voor een uurtje of acht fun. En met fun bedoelen we dat je na ieder level plat gaat van het lachen. Nou ja in elk geval gaat het personage in de game plat na ieder level, hij heeft blijkbaar niet echt een uithoudingsvermogen.

Humor en old-school gameplay zijn de twee dingen die ik zal opnoemen als iemand mij zou vragen de game te omschrijven. Meer als dit hoef je eigenlijk ook niet te weten. De game is fun en als je een Xbox One hebt zal ik zeker deze game even op pikken. Hij is nu gratis en gratis is gratis zullen we maar zeggen. De game is ook verkrijgbaar op de PlayStation 4 en PC. Voor deze gebruikers kan ik maar een ding zeggen, deze studio verdient het om geld te maken want wij willen meer van dit soort games zien hier bij Game On.

• Leuke humor
  • Old-school gameplay
  • Ziet er leuk uit en speelt lekker weg