Maize Review

Maize is een knotsgekke game met heel veel humor. In Maize ga jij op zoek op een boerderij dat ook een lab is van de overheid wat er mis is gegaan in dit 3D avontuur kom jij natuurlijk op verschillende locaties waaronder om te beginnen een doolhof van mais. In het begin is er echter nog niet zoveel te beleven buiten het zoeken naar voorwerpen een sleutel en anderen snuisterijen gebeurd er nog niet zo gek veel.

Het verhaal

Op een boerderij ergens in Amerika dat een onderdeel is van de overheid wordt een memo van diezelfde overheid verkeerd geïnterpreteerd door 2 wetenschappers. Zij voeren een experiment uit dat fout gaat en dan is het aan jouw als speler om er achter te kommen wat er is gebeurd en wat er fout is gegaan. Ja het is echt waar dat is echt het verhaal een beetje kort maar goed het zijt zo.

De game is in eerste instantie een beetje saai maar komt pas echt tot leven na zo’n half uur tot 3 kwartier spelen want dan vind jij Vladdy een honds brutale teddybeer die hou voor van en alles en nog wat uitmaakt maar je vooral duidelijk probeert te maken dat je een idioot bent vanaf dat je Vladdy vind is het spel dan ook gevuld met humor. Jij zoekt in eerste instantie allerlei dingen bij elkaar om puzzels op te lossen om zo verder de game door te kommen. Het einde van de game is echter niet verrassend en ik zal er niet al te veel over vertellen anders zou ik wel eens wat kunnen gaan spoillen en daar zijn wij niet voor. De game is echter wel verrassend en daar gaat het uiteindelijk ook om natuurlijk. Het speelt een beetje weg in de trant van Layers of Fear alleen is dit dan geen horror game. De puzzels zijn verrassend en soms een tikje moeilijk maar ook weer niet te moeilijk zeg maar. De humor die licht ergens tussen Monthy Python en de grappigere afleveringen van de x-files en daar moet je denk ik wel een beetje van houden. Helaas is de game met zijn 2 tot 3 uur speeltijd dan weer een beetje tekort helaas.

Kortom Maize is een leuke game boordevol humor maar duurt helaas te kort naar onze zin. Vladdy en de anderen personages in de game zijn dan wel leuk neergezet en ik denk dat voor die 20 euro je geen miskoop zal doen in tegendeel deze game is zijn geld meer dan waard.

• Vladdy is de bom
  • Dialoog kent veel humor

• dUURT EEN BEETJE TE KORT