Nidhogg 2 Review

Steam

Nidhogg 2 is een 2D actie Beat `em up met een aparte grafische stijl die je wel moet liggen. Toch moeten we het de studio na geven, voor een studio van een paar man weten ze wel wat unieks te maken. Waar zij eerst nog begonnen met games als Scratch Race en Flywrench! Is deze kleinen studio nu bezig om een franchise te bouwen rondom hun simpele maar toch best vermakelijke game Nidhogg.

De bedoeling is om van de ene kant naar de andere kant van het level te geraken en daarbij iedereen die jouw in de weg staat of loopt een kopje kleiner te maken. Als dit net zo makkelijk ging als dat we het zijden dan bleef er weinig uitdaging over, wij kunnen nu alvast zeggen dat dit niet het geval is en dat we toch met een game te maken heeft die zo nu en dan het bloed onder je nagels vandaan haalt. Net zoals bij Darksouls, maar dan in een pixel art wereldje. Was het in het eerste deel van Nidhogg nog zo dat je maar 1 zwaard tot je beschikking had is dat nu anders je kan verschillende nieuwe wapens vinden en gebruiken, naast de nieuwe zwaarden zal je later ook verrast worden door wapens die op afstand gebruikt kunnen worden.

Simpel maar toch uitdagend is de game dus wel te noemen. Een simpele game met een simpele besturing, maar dit maakt het echter, juist leuk om te spelen vooral als je dit op de bank samen met een vriend speelt komt deze game echt tot zijn recht. Iedereen zal naar 1 of 2 potjes spelen de besturing wel doorhebben dit komt vooral omdat je maar 2 knoppen gebruikt 1 voor het springen en een voor je aanval dat is het eigenlijk wel. Zo kan je wapen in 3 posities brengen om genadeloos uit te halen naar je vijanden. Voeg daarbij de nodige humor en de ingewanden die over het scherm spatten toe en je heb zowaar een leuke game die jouw ook nu weer enkelen uren zoet zal houden.

De grafische stijl van Nidhogg 2 is op zijn minst apart te noemen en dat moet je wel aanstaan anders is deze game wellicht niet zo heel interessant voor jouw. Ook de stijl van het spelen moet je wel een beetje liggen of je moet er op ze minst een beetje aan wennen, maar dan heb je een leuke game die je wel even zal boeien en dat voor die paar euro ziet het er leuk en origineel uit en de muziek in de game ja die ligt op de achtergrond en is zeker niet storend. Wij hebben ons er wel even mee vermaakt in elk geval.

• Meer wapens dan in eerste deel
  • Nieuwe levels
  • Leker veel bloed en ingewanden