Overwatch

PC PlayStation 4 Xbox One
Follow
8

Groots

8.2

User Avg

Overwatch’s Low Tick Rate kan voor problemen gaan zorgen

Overwatch’s Low Tick Rate kan voor problemen gaan zorgen

Ondertussen hebben we de game al diverse keren live op ons kanaal gespeeld en natuurlijk ook daarbuiten. Voor nu kunnen we zeggen dat de game fantasties is en dat we er van genieten we zijn alleen nog niet zover om de game te reviewen. Echter is er wel iets wat ons zorgen baart en dat is de Low Tick Rate van de game.

Overwatch’s Low Tick Rate, waar hebben jullie het over?

Wat je in-game ziet en doet moet de server registeren en dit is niet 100% in Sync. De server registreert iedere knop die je indrukt. Dit zorgt voor input na input van zowel jou als andere spelers. Tick Rate is kort door de bocht het aantal keer dat de server update per seconde. Volgens de heren van Eurogamer die een meting hebben gedaan is de Tick Rate op dit moment 20.8hz, als we kijken naar anderen online shooters zoals Battlefield, Call of Duty en Counter-Strike zien we een Tick Rate van 60hz en dit is iets wat we natuurlijk graag zien in games waar snelle reactie tijd key is.

Het zal je misschien nog niet zijn opgevallen, maar dit is werkelijk een ding wat ons al een aantal keer de kop heeft gekost. D.Va beschoot ons en we sprongen weg van de kogel regen die op ons af kwam alleen de server registreerde dit niet met als resultaat de dood. Kort gezegd onze reactie gebeurde wel op ons scherm, maar was niet terug te zien in de replay van de game.

Na wat onderzoek online te hebben gedaan kwamen we van diverse spelers het zelfde verhaal tegen. Tevens kwam Blizzard met het volgende naar buiten.

Our game netcode is very different from other multiplayer shooters.

Dit is natuurlijk niet veel en hopelijk horen we binnenkort meer.

Lost Password