Black Desert Online Preview

Black Desert Online is een grote MMORPG (Mass Multiplayer Online Role Playing Game) die in 2014 al uit kwam in Korea, maar eindelijk naar Europa komt. De game kwam eerder al op onze rader tijdens de Gamescom van 2014 toen Korea sponsor was van het evenement. Grafisch is de game zeer realistisch en mogen we best zeggen dat we met een Nextgenn MMORPG te maken hebben.

De wereld map is zeer groot en mogen we zeggen dat er echt heel veel dingen te doen is in de game. In het begin van de game speel je een soort tutorial die je aan de hand van diverse quest de kneepjes van de game bijbrengt. Je woord niet zomaar in het donker gegooid al waren er wel een paar dingetjes die we liever hadden geweten voordat we begonnen aan Black Desert Online.

Level Systeem
Op het moment gaat je personage erg vlot in level omhoog, dit kan natuurlijk zijn omdat het een gesloten beta is en de makers wel willen dat alles getest gaat worden. Bij navraag werd ons verteld dat dit niet definitief is en dat er nog gesleuteld word aan de verschillende elementen van de game. Wij zijn inmiddels na een uurtje spellen aan beland op level 10 en zijn vast beraden om nog even verder te gaan. Ondanks dat dit in eerste instantie niet de bedoeling was.

De game voelt qua gameplay aan als ene andere grote Mmorpg en speelt lekker weg de questen zijn duidelijk en alles word goed uitgelegd verder zorgt een questlijn er voor dat je in de juiste gebieden komt daar waar je je quest uit dient te voeren. Het scherm waar jij je persoon aanmaakt voor de game ziet er goed uit en bevat zeer veel opties om je persoon te maken zo is er voor vrouwelijke characters de mogelijkheid voor make-up etc. Deze game bevat verschillende elementen  om je voorlopig wel even bezig te houden.

Deze game heeft echt wel potentie en vooral voor degene die een wat meer realistische Mmorpg wel zien zitten ook de verlaters van die andere grote Mmorpg kunnen in deze game hun hart ophalen. De game voelt en speelt lekker weg en we ballen er een beetje van dat de beta nog maar een paar dagen duurt. Hoe dan ook wij verheugen ons op de release van de game en zullen ook zeker verder spelen. Verder dan dit kunnen wij nog niet gaan in onze conclusie omdat de game nog niet af is. Een release datum is nog niet bekend maar zodra wij meer weten zullen jullie dat uiteraard van ons horen.