Letter Quest: Grimm’s Journey Remastered Review

Koop deze game

Letter Quest: Grimm’s Journey Remastered is een game waarvan ik tot op de dag van nu, niet zeker weet wat ik er van moet vinden. Ons hele team trouwens niet. Het doel is om de duivel te voeden met worden. Het spel is helaas alleen in het Engels, dus moeten we de duivel ook in het Engels voeden met worden. Dus voor die genen onder ons die nog wel is een cursusje Engels kunnen gebruiken, is dit dus een goedkope optie of het ook leuk is, tja voor dat antwoord moet je verder deze review lezen.

Een puzzel met een verhaal

Grimm en Rose hebben jouw hulp nodig om monsters, geesten en slechte konijntjes te verslaan. Dit door het verslaan van 30 unieke monsters met worden. Indie games hebben vaak een niet zo sterk verhaal. Er word een basis gelegd om vervolgens daar op verder te breien. Echter denken wij dat Grimm en zijn vriendin niet het genen brengen wat wij in deze game zochten. Zoals we al eerder uitlegden neemt deze game het spreekwoord de pen is machtiger als het zwaard wel erg serieus. Het is daarin tegen juist het genen wat je aan juwelen helpt om upgrades te kopen. Deze upgrades bestaan uit boeken, speciale items, toverdrankjes en een shitload aan andere items.

Als we gevraagd zullen worden over een game die we liever niet zouden spelen dan komt bij mij direct Scribblenauts op. En helaas komt Letter Quest zeer dicht in de buurt van wat deze game en dan bedoel ik het niet op een goede manier. De game herhaalt zich keer op keer en maakt gebruik van worden die zelfs ik nog niet weet te spellen. Voor deze game zal vast wel een doelgroep zijn, echter denk ik niet dat deze zich onder de hardcoregamers bevinden.

Het zwakke verhaal in deze game zorgt er voor dat wij het niet vaker zullen gaan spelen. Het is eerder een educatieve game dan wat anders. Wij van Game On zijn er helaas die door weg geslagen en hadden er blijkbaar meer van verwacht.

• Je kan er nog wat van leren

• Teveel om op te noemen
4.3