Red Game Without a Great Name Review

Indie games worden meestal onderschat, de graphics zijn niet altijd van de “tripple A kwaltijd” en de gameplay wil nog wel is tegenvallen. Alleen wil dit nog niet beteken dat je veel fun kunt hebben met een indie game. Zo zijn er zat games van indie studios waar bij ik de tijd al snel kwijt was en geloof me om 5 uur s`morgens stoppen en dan nog naar je werk moeten is niet iets wat ik graag doen. Of Red Game Without A Great Name het zelfde met me heeft gedaan gaan jullie nu lezen in deze review.

Het verhaal achter dit spel zonder naam
Red Game Without A Great Name is een 2D arcade game waarin je een mechanische postduif bent die van punt A naar Punt B moet vliegen. Deze game is al een tijdje uit voor IOS maar komt nu ook naar Steam. Het doel van deze game is om langs alle verschillende obstakels te komen in de 60 levels die deze game telt en echt makkelijk is dat niet. De eerste paar levels laten je ook kennis maken met de diverse gameplay aspecten, het teleporten, de prikkeldraad waaraan je dood gaat en nog veel meer.

Het is dus echt zoals je in bovenstaande trailer ziet Fly. Die, Retry. De eerste 5 levels zijn vrij makkelijk, maar daarna zal je merken dat de game steeds moeilijker woord. In elk level zijn drie gears verstop dit zult kunnen pakken. Kan jij alle 180 gears pakken? Nou wij moeten ze nog te pakken krijgen. Dit maakt de game nog moeilijker het veranderen van directie maakt het ook niet makkelijker. Kort om de game is alles behalve makkelijk. Gelukkig is de besturing zeer simpel en heb je alleen je muis nodig, maar speelt helaas beter op de telefoon met je vinger.

De game bestaat zoals de titel al zegt uit de kleur rood en anderen tinten uit het palet.Dit kleur palet in combinatie met de post-apocalyptische, Steampunk mechanische wereld maakt het plaatje compleet. De muziek in de game maakt het al helemaal af. Deze game is gelukkig ook speelbaar voor de mensen met een minderen pc, maar zullen wel een Windows 64 bit installatie moeten draaien.

Conclusie:
Red Game Without A Great Name is een zeer vermakelijke game voor zowel iOS als Windows 64 bit machines. De uitdaging is aanwezig en je zal niet snel de game 100% uitspelen. De besturing is vrij simpel, maar toch moeilijk een foutje zit in een klein hoekje laten we maar zeggen. Je merkt helaas dat de game echt ontwikkelt is voor de mobiele apparaten. Zoek je voor een paar euro een game waar je wel een paar uur me zoet bent dan kunnen we je deze game echt aanraden.

Red Game Without A Great Name is nu verkrijgbaar op Steam voor € 3,99 normaal € 4,99.

• Leuke gameplay
  • Goedkoop