Shantae and the Pirate’s Curse Review

Shantae and the Pirate’s Curse heeft gewoonweg alles wat een goede 2D platformer moet hebben, slim bedachten puzzels, nieuwe mogelijkheden die je later vrij speelt om zo gebieden verder te ontdekken. Dit in combinatie met de scherpe humor die je om de oren snijd. Maakt deze game wat het is, een unieke ervaring binnen een oud genre wat we normaliter niet zo vaak meer voor bij zien komen.

Gedurende de 9 a 11 uur die het mij kosten om door alle zes de eilanden te komen, verbaasde het ons dat er veel gelijkenissen zijn met de klassieken gameplay van de oudere Metroid en Castlevania games. De afwisseling tussen de gevechten en het oplossen van een diversiteit aan puzzels is een verwelkomen afwisseling. Tussen de velen games die op dit moment bij ons op de redactie liggen. Het gebruik van haar magische haar als wapen en de tools die gevonden kunnen worden om verder te ontdekken, maakt deze game een van mijn favorieten van dit jaar.

Natuurlijk zijn er ook minpunten te benoemen, dit heeft iedere game. Zo kunnen wij ons nog wel is irriteren aan het feit dat je in deze game geen fast travel hebt. Het in elkaar rammen van je vijanden met je haar is ook wel heel erg leuk, echter is het wel zo dat iedere keer als je terug moet naar een eiland de vijanden gewoon opnieuw spawnen ook als je ze al 2000x hebt verslagen. Het is niet echt een probleem aangezien je later in de game steeds sterker en sterker woord, echter mag het toch gezegd worden. Het begon een beetje op grinden te lijken zeg maar.

Terwijl we ons aan dit punt ergeren en we naar het scherm kijken en Shantae weer eens grappen horen maken in haar dialoog, vinden we het punt wel steeds minder worden, maar toch. Dit had van ons net een toontje lager gemogen. Ondanks dit kleinen minpunt zijn er genoeg sterken punten te benoemen. We hebben hier gewoon te maken met een dijk van een game die iedere gamer zou moeten op pikken. Het stijltje is zeer leuk en plezierig om naar te kijken. De puzzels en de gevechten in deze game zijn gewoon zeer uitdagend. Kortom gewoon kopen voor die paar euro’s en hem uitspelen.

Conclusie:

Shantae and the Pirate’s Curse is een zeer toffe game met heel veel uitdagingen, of het nu gaat om de puzzels of de gevechten, wij zijn positief. In een livestream gaan wij deze game zelfs 24 uur spelen. Gewoon omdat het kan en omdat er nog wat achievements te behalen zijn. Wij gaan dus zeker nog een tweede playtrue doen en dat is deze game zeker waard.

• Zeer tof verhaal
  • Gameplay is gewoon verslavend
  • Alles ziet er zeer goed uit