Super Galaxy Squadron EX Review

We riepen het eerder al en blijven dit ook gewoon doen. We beleven meer plezier met al die indie games die voor bij komen dan met de trippel A games. Zheros, Rebel Galaxy, Klaus en Dinocide zijn games die we nog steeds spelen en of we Super Galaxy Squadron EX aan dit rijtje mogen gaan toevoegen lees je in deze review.

Vorig jaar in januari kwam Super Galaxy Squadron uit voor de PC en wist veel mensen verslaaft te laten worden aan de gameplay die de game bracht. Het had veel weg van een oude game die ik veel speelde in de speel hallen en op de oude dos pc. In de EX versie van deze game die trouwens gratis is voor de eigenaren van Super Galaxy Squadron zitten niet alleen betere graphics maar ook een verhaal. Er zijn nu filmpjes die het verhaal vertellen en je kan nu ook switchen tussen diverse schepen in de game. Het mag dus wel duidelijk zijn er is een hoop aangepast qua visuele elementen.

Super Galaxy Squadron EX 1

Het verhaal

In de toekomst komt de mensheid in aanraking met aliens en in eerste instantie gaat alles goed, maar een paar jaar later gaat de mensheid tegen de alliantie van mensen en buitenaards leven in en een oorlog begint. Dit verhaal word uitgelegd aan het begin van de game, het is niet het meest diepen verhaal, maar dat is ook niet wat je van een “Shmup” mag verwachten. De veertien beste piloten worden bij een geroepen om in deze oorlog te vechten en dat zijn dan ook de veertien ruimte voertuigen waar je in de game uit kan kiezen.

Super Galaxy Squadron EX 2

Selecteer een ander ship in ieder level

Arcade of Endless

In het menu zijn er twee modes Arcade waarin je nu keuze hebt tussen moeilijkheid niveaus. De casual mode van arcade laat je trouwens ook tussendoor je progressie opslaan. Iets wat in het origineel niet mogelijk was daar moest je de game in een zit uitspelen. Het was ook wel mogelijk, maar wij zijn in elk geval zeer blij met deze nieuwe functie. In Endless ben je bezig om de scores te verslaan van anderen gamers door zolang mogelijk in leven te blijven. De leaderboards of steam laten je zien waar je in de wereld rang staat en persoonlijk wil ik die persoon op de eerste plaats van zijn troon stoten. Dit terwijl ik geniet van de soundtrack, ligt het aan mij of zijn de soundtracks van indie games vetter dan die van games van grote uitgevers?

nr5

Vijfde op de leaderboards tot de dag dat de game uitkomt.

De verslavingsfactor

De game is simpel, maar tegelijkertijd erg leuk. De verslavingsfactor zit hem in de leaderboards je wild boven aan staan! De game laat je ook gewoon pist zijn als je kapot gaat door een stomme move die je maakt. Is het nu doordat je op de pijltjes toetsen drukt terwijl je dit beter niet had kunnen doen of als jet met een controller speelt de verkeerde kant op drukt op de D-Pad. Tijdens het spelen bouw je ook je hyper meter op om insane veel schade te kunnen doen op alle vijanden op je scherm en dit zijn er echt veel tijdens een level.

De game is vrij simpel, dit zij ik eerder al in deze review. En dit zorgt er ook voor dat wij deze game nog wel even zullen spelen de game is niet duur en voor ongeveer een tientje kan je de game al met soundtrack hebben, de soundtrack is echt een aanrader en naast de hiscore die wij willen neer zetten de grootste factor dat deze game erg goed in elkaar zit. De controls zijn ook zeer goed zowel met toetsenbord als met controller. Om kort te zijn voor tien euro of minder als je alleen de game wilt kan je niet fout gaan.

• Gameplay is leuk en verslavend
  • De EX versie komt gratis bij het origineel
  • Soundtrack te goed om te laten liggen