The Bug Butcher Review

Toen ik voor het eerst hoorde van The Bug Butcher dacht ik damn eindelijk weer is een ouderwetse 2D shooter. Nu ruim een half jaar later is de game dan eindelijk daar. Natuurlijk hadden we de game ook via Early Access kunnen halen, maar aangezien ik dat ook met 7 Days to Die heb gedaan en ik de game nu totaal niet meer speel leek dit mij een slecht plan. In de game speel je een verdelger die naar een bedrijf is gestuurd om het personeel te beschermen en om de diverse alian insecten om te brengen. De game is vrij simpel en iedereen kan het spelen, dit maakt de game natuurlijk zeer aantrekkelijk want of je nu een door gewinterde gamer bent zoals ons of zo nu en dan is een spelletje speelt. Deze game kan je zeker doorspelen.

Wave’s weg knallen in The Bug Butcher

Zoals we eerder al zijden is de game vrij simpel en laten we daar op verder gaan, want het enigste wat je in deze game doet is de knal knop in drukken en rond rennen en zo snel mogelijk de levels door spelen. Om zo een zo hoog mogelijke combo en score neer te zetten en nu moeten we zeggen dat het erg vermakelijk is. De game weet ons in elk geval bezig te houden en dat is een goed teken.

De 30 levels die in de game zitten bestaan allemaal uit het zelfde basis principe en zijn toch net weer iets anders en moeilijker. Gelukkig kent de game ook handige power-ups, van laser beams tot er met ijs granaten om je door de levels te helpen. Want in de latere levels kan je haast niet meer zonder. Uitdaging is dus zeer aanwezig. En dat voor acht euro, Koopje toch? Toch? We gaan er voor het gemak maar van uit dat je het met ons een bent. De vijanden in deze game zijn natuurlijk reden dat deze game moeilijker en moeilijker word na maten je verder raakt. Vooral die vervelende beesten die na het dood gaan gewoon kleineren varianten van dat beest achterlaten. Voordat je het door hebt zit heel het level vol en dan moet je ook nog dat ventje redden dat door een vijand woord vermoord. Zo nu en dan is het een beetje hectisch.

Het grafische aspect en de audio

Natuurlijk is het ook belangrijk hoe de gamer er uit ziet, maar dit is niet wat het belangrijkste is. De game zit er goed uit en qua audio zijn er geen irritaties. Alles wat je met je controller of toetsenbord doet gebeurt ook direct op het scherm. de vijanden zien er leuk uit en de stijl van de vormgeving pakt leuk uit.

Ook in Co-Op

Je kunt de game ook spelen in Co-Op en dit is leuk met vrienden. Gewoon stomweg knallen en kijken wie de hoogste score weet neer te zetten. Helaas is dit alleen local mogelijk en kan je niet online deze game spelen. Dit is een gemisten kans van de ontwikkelaar. Dit had net nog even de totaal score van deze game kunnen opkrikken en om nu met me vrienden in de hoek te gaan zitten waar mijn pc staat.

We kunnen zeggen dat deze indie titel een goede set is geweest van Awfully Nice Studios. De game zit goed in elkaar en speelt lekker weg. Uitdaging is aanwezig en het zal nog wel even duren voordat we door de 30 levels heen zijn met een perfecte score. Natuurlijk zijn er ook dingen die minder zijn aan deze game want je kan de game niet online spelen en dat is zeer zonden. Tevens kan je veel sneller reageren met een controller en zijn de toetsenbord controls eigenlijk een beetje overbodig. Al met al is het een prima game en kunnen wij van Game On maar een ding zeggen, kopen die hap.

• audiovisueel dik in orden
  • Verslavende gameplay
  • Kan ook gespeeld worden op oudere systemen