The Magic Circle Review

The Magic Circle is een zeer aparte game en slaagt heel goed in wat het wil doen. Het idee van de game is vernieuwend en dat bevalt ons wel bij Game On wij hebben ons dus ook uitstekend vermaakt met deze game dat is gemaakt door een 3 mans team dat onder andere ook werkte aan Thief: Deadly Shadows, Bioshock, Bioshock 2, Bioshock Infinite, Dishonored en South Park: The Stick of Truth.

In The Magic Circle is het de bedoeling dat jij al spelend door een game de game af gaat maken zodat het uitgegeven kan worden. Dit doe je met behulp van een soort levenskracht dat je op bepaalde punten kan vinden en tot je kan nemen, deze kracht gebruik je dan weer op objecten, mobs en de omgeving om daarvan de eigenschappen te veranderen zo kan je mobs bijvoorbeeld zo beinvloede dat het jouw pets worden of dat ze een brug kunnen vormen naar anderen delen in de game. Zeer leuk om te doen allemaal en is ook makkelijker gezegd dan gedaan ik heb al op verschillende punten goed vast gestaan maar het enige wat je kan doen is blijven zoeken naar een oplossing.

De game begint met een soort van intro waar het een en ander in uit word gelegd en je aan de besturing kan wennen aan het eind van deze intro krijg je de end credits en denk je in eerste instantie dat je de game heb uitgespeeld, niets is echter minder waar en dat word duidelijk waneer je terugkeert naar het start scherm van de game. Door onenigheid in het ontwikkel team is de game nooit afgemaakt en aan jouw dus de schone taak om de game af te maken voor release.

Als je eenmaal aan de besturing gewend bent geraakt speelt deze game prima weg en zal je ook goed vermaken in deze game. Grafisch mischien geen hoogstandje maar wat kan je verwachten van een game die door 3 man in elkaar is gezet. Het idee is uniek en ook nog eens leuk en goed uitgewerkt en daar gaat het uiteindelijk toch om. Deze game is het proberen meer dan waard en zal ook jouw als je van dit soort games gaat houden menig uurtje speel plezier bezorgen.

Kortom The Magic Circle is een game die je geprobeert moet hebben om hem te respecteren. Het idee is uniek en je zal je menig uurtje kunnen vermaken. Het is echter wel een game die je moet liggen.

• Origineel idee
  • Omgevingen