Insurgency Review

Het gebeurd niet vaak dat we wat oudere game krijgen van uitgevers om te reviewen, maar vandaag is het zover. New World Interactive vroeg ons haar game Insurgency te beoordelen. Deze game bestaat namelijk al een tijdje en is al vanaf 2007 te spelen als Counter Strike mod. De game zag dus als mod het levenslicht en is nu dus ook als standalone verkrijgbaar voor een zeer aantrekkelijke prijs. Je kunt namelijk op Steam er voor kiezen om een exemplaar te kopen voor 15 euro of er gelijk vier te kopen voor 42 euro kunnen je vrienden ook gelijk online, want in je eentje met wild vreemde is niet aan te raden. In deze mini review kijken we naar de basis aspecten van de game en of het de 15 euro echt waart is.

Insurgency: Een echte team based shooter

Net als in Counter Strike is het belangrijk dat je rustig te werk gaat, het is namelijk geen Call of Duty waar je als een kip zonder kop kunt rond rennen en iedereen zomaar kan neer maaien. Nee, Insurgency is een game waar teamplay niet alleen handig is, maar ook echt noodzakelijk is. De game is langzaam en dat is pressies goed voor een old school tactical shooter. Geen wapens om vrij te spelen, geen kratten met ammo, nee ouderwets knallen zoals we dat vroeger deden. Heerlijk zonder poespas rustig op een dakje liggen met je sniper, wachtend tot de vijand naar punt bravo gaat.

Tegenwoordig draaien shooters om kill streaks, diverse power-ups en kratjes met kogels en als je dat zoekt dan kan je beter Destiny of Call of Duty gaan spelen want dan is dit niets voor jou.

Insurgency is een prima shooter en is een van de weinige shooters die nog trouw durft de blijven aan het goede ouwe shooter genre. Waar veel shooters je tegenwoordig in de toekomst op robots laten knallen doet Insurgency het tegenovergesteld door met een shooter te komen die nog lekker ouderwets blijft.

• ZIjn geld waard
  • Lekker ouderwets knallen
  • Speelt heerlijk weg