Rebel Galaxy Review

Double Damage kwam vorig jaar met Rebel Galaxy een game die zich in het duister boven ons al afspeelt. Het team bestaande uit twee mensen die beide aan titels hebben gewerkt als Diablo en Torchlight, komen nu met hun eerste titel naar de Xbox One en PlayStation 4. Het eerste wat wij ons afvroegen was, wat dit voor game is. Is het een simulator of meer een shooter? Na een half uur spelen streepte we de tekst simulator al door want dit is het totaal niet. Wat het wel is gaan we jullie nu heel fijn uitleggen in deze review.

Rebel Galaxy een avontuur in de ruimte

Deze game word onder het genre Space flight simulator geplaatst door veel winkels, maar wij zien het meer als een Space Adventure. De game heeft namelijk niets te maken met het simulator genre en brengt je een groot avontuur in de ruimte. De besturing is vrij simpel en gebouwd voor een controller. Je kan namelijk met je schip niet omhoog of omlaag. Hierdoor blijft het allemaal vrij simpel maar dit is geen slecht iets. De eenvoudige aanpak pakt namelijk zeer goed uit. Zo kan je tijdens gevechten met diverse anderen schepen je focus op het gevecht houden en hoef je in geen enkelen situatie van hoogte te veranderen. Dit is simpel en effectief en kan je uren bezig houden. Waarom weten we nog steeds niet, maar als je denkt nog even een uurtje te gaan spelen voor dat je naar bed gaat en je vervolgens de zon ziet opkomen. Dan doet het toch iets goed.

Mooier dan dat het in werkelijkheid is

We weten allemaal dat het heelal in feiten niets meer is als een groot zwart gat met sterren en planeten, maar Double Damage weet hier veel meer van te maken. De game is kleurrijk en planeten zijn niet allemaal het zelfde. Zo nu en dan is er een gasvorming met brokstukken waar je op in vliegt, maar wat het vooral is in de ruimte zijn eindeloze leegtes. De heren hebben dus gekeken naar hoe het er echt uitziet en met dat in hun achterhoofd deze immense game neer gezet. Het gebruik van de Hyperdrive is dan ook aan te raden om van punt A naar punt B te komen want anders ben je nog wel even onderweg. De game zit vol met missies en deze worden uitgedeeld via de diverse ruimte stations die verspreid zitten door heel de game. Daarnaast zijn er diverse random events die plaats vinden, zo kan er een  noodoproep binnenkomen van een schip dat woord aangevallen of kan het zomaar zijn dat je illegale stoffen bij je hebt die de ruimte politie vraag van je wild overnemen. Laten we voor het gemak maar even zeggen dat de game oneindig lang is want na 3 dagen volop spelen en ruim 9 afspraken gemist te hebben weten we nog niet hoe dit eindigt.

De soundtrack is een must have

Iets wat we altijd wel kunnen waarderen is een goed soundtrack. En zoals je waarschijnlijk wel hebt kunnen horen in de trailer doet de soundtrack van Rebels Galaxy een beetje denken aan Borderlands. Luisterend naar deze tunes scheuren door het heelal of je nu het verhaal volgt of je eigen maakt. Het maakt niet uit want wij zouden deze game alleen al kopen voor de soundtrack. De muziek past zich ook aan, zodra je in gevecht komt zal de muziek wat meer pit krijgen en dit is leuk gedaan.

Rebelgalaxy

Rebel Galaxy is een van de redenen dat wij indie games coveren. Tussen al de kleinen minigames die door indie studios worden gemaakt zitten namelijk ook parels als Rebel Galaxy. De game is groot en open en lijkt geen limitaties te hebben, maar om je schip te te kunnen upgrade en gebruik te maken van anderen lasers zul je toch missies moeten doen. De afwisseling tussen missies en je eigen weg inslaan blijft vet. De game heeft een toffe soundtrack en is maar 20 euro en dit is het meer dan waart. Dit alleen al omdat je meer content krijgt als bij een game die je bij je favoriete retailer koopt voor bijna 70 euro.

• Grote openwereld
  • soundtrack is een must have
  • maar 20 euro